Zo laat u content voor u werken.

In mijn vorige blogs liet ik u het nut van content marketing voor uw online marketing strategie al zien. Met de content strategie verweven in een content planning als rode draad in het verhaal, behoudt u het overzicht en is het daarnaast gemakkelijker meetbaar, welke content al dan niet aanslaat. Daarnaast door uw doelgroep te doorgronden, kunt u uw content aanpassen aan datgene wat uw doelgroepwil lezen, maar vooral wat u zelf wilt uitdragen. Identificeren met uw doelgroep is uiteraard een sterk argument, u moet echter nooit uw eigen identiteit vergetenin het verhaal achter uw producten.

Vergeet niet dat uw content alleen maar ondersteunend hoeft te zijn, wanneer u uw producten aan de man probeert te brengen. Het verhaal achter uw producten laat zich dan namelijk ook makkelijker schrijven. Lastiger is namelijk, wanneer u via uw content de producten probeert te verkopen. Het heeft iets dwingends en dat ziet u vervolgens meteen weer terug in uw sales.

Het gaat er juist om, precies de toon te krijgen die uw doelgroep wilt horen, zonder daarbij echt uw producten aan te prijzen. U biedt een helpende hand in uw content, u zorgt voor how-to-filmpjes op bijvoorbeeld uw eigen Youtube-kanaal, voorbeelden die helpen leads te genereren door uw eigen unieke content. Daarbij is het ook weer van belang, dat niet alleen het verhaal achter uw producten zichtbaar wordt, maar ook het gezicht er achter, uw gezicht.

Een handige tip hierbij, welke u kunt gebruiken voor het verhaal is het volgende. Zonder echt uw product aan te prijzen kunt u de zoekwoorden, waarop u gevonden wilt worden, verweven in uw eigen unieke content. Uiteraard zodanig dat het niet opvalt, maar eerder functioneel is.

Het vergt een bepaalde oefening, maar oefening baart nu eenmaal kunst

Frank Visser

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *