Een goede Inbound Marketing strategie is er één waar alle online content specifiek is afgestemd op de doelgroep(en). En door regelmatig je bezoekers en online bereik te blijven meten houd je in de gaten of dit proces doelgericht verloopt….

Maar verder geen theorieles vandaag, we gaan het namelijk hebben over het succesvol inzetten van je eigen online data. En daar heb ik een mooi voorbeeld bij gepakt. Succes kan je namelijk halen uit retargeting, ook wel remarketing.

Wat is remarketing?

Ik ga je niet vervelen met een saai technisch verhaal over hoe remarketing werkt, remarketing gaat simpelweg over herhaling. Herhaling kennen we allemaal, dat begon vroeger al. Door het herhalen van de verschillende tafels, konden we ineens rekenen. Ook herhaalden we de grammatica regels. En alle bijzondere geschiedkundige gebeurtenissen. Herhaling zorgde ervoor dat we van twijfelende jonge scholieren ineens groeiden naar leergierige studenten, klaar om een wereld vol kennis te ontdekken. Herhaling zorgt er ook voor dat een twijfelende klant ineens een geïnteresseerde klant wordt. Conversie. Dat proces heet remarketing, het herhalen van content en advertenties via online kanalen bij het geïnteresseerde publiek. Remarketing zorgt daarmee voor warme leadgeneratie. En dat is niet zo moeilijk.

 

remarketing.jpg

 

Startpunt: welk publiek is geïnteresseerd in jouw aanbod?

Het enige wat je moet weten is welk publiek al interesse heeft in jouw organisatie. Een ingewikkeld proces om daarachter te komen, zo lijkt het. Want je hebt wellicht overal content staan waarvan je de resultaten moet gaan meten. En wellicht ook nog content verspreid over verschillende social media kanalen. Wat je eigenlijk wil is de juiste data filteren uit de onnodige data, informatie waar je wat mee kan. Bijvoorbeeld wie er al vaker op je Linkedin profiel heeft gekeken, of al meerdere keren naar je contact informatie heeft gezocht. Dit zijn concrete indicaties van een geïnteresseerde voorbijganger. Dat is het startpunt van een resultaatgerichte remarketing campagne.

data-segmentation-2.jpg

Maak gebruik van de impact analyse

Alle informatie die je nodig hebt voor een doelgerichte remarketing campagne, kan je halen uit de Impact Analyse. Een samengestelde set van tools en kennis die makkelijk en snel laat zien wie nu eigenlijk je geïnteresseerde publiek is. Informatie waar je wat mee kan. Dat is de insteek waarmee wij de Impact Analyse ontwikkelden, om onnodige big data analyses te vermijden (die niet altijd nodig zijn). Maar de Impact Analyse brengt ook je online positie in beeld, zodat je weet waar je wél en juist niet aandacht aan moet besteden. Benieuwd wat deze impact analyse voor jou kan betekenen? Download hieronder de factsheet.


Download Factsheet IDEFIX Impact Analyse

Benieuwd hoe jij een resultaatgerichte remarketing campagne opzet? We geven je graag vrijblijvend advies

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *