shutterstock_29337949_1.jpg

Welke automatiseringssoftware kan een B2B sales manager het beste kiezen om makkelijker leads te genereren?

Een tijdje geleden gingen we in een driedelige blogreeks in op het digitale fenomeen Social Selling. Van het opbouwen van je persoonlijke merk op LinkedIN, het vinden van de juiste prospects tot de inzet van Linkedin binnen je sales team. B2B leads genereren, dat draait in het digitale tijdperk om effectief netwerken. Niet alleen het drinken van een koffietje met een koude prospect, nee, we willen écht verbinden in 2016 (en de toekomst). B2B bedrijven willen hun behoeften en interesses afstemmen op partners die daarbij aansluiten. Vandaag gaan we in op de vervolg stap, hoe je dit proces automatiseert waarbij je website fungeert als de sales katalysator die zorgt voor effectieve leads en een heel kwalitatief netwerk.

Welke leads ga je opvolgen?

Stel, je hebt een aantal blogposts gedeeld op Linkedin, bent gaan netwerken binnen interessante Linkedin groepen, of je bent toevallig in contact geraakt met interessante professionals binnen jouw branche. Tussen jou, jouw organisatie, en anderen bedrijven is een vuurtje aangewakkerd. De kans is groot dat jullie wat voor elkaar kunnen betekenen. Wat nu? Moet je al deze bedrijven af gaan bellen? Niet perse. De kans is namelijk groot dat deze prospects nog helemaal niet in een overwegings- of beslissingsfase ( klantreis) zitten. Via google analytics kan je heel goed waardevolle bezoekers gegevens traceren, bijvoorbeeld het zoekgedrag in combinatie met populaire content op je website. Maar deze gegevens zijn niet direct opvolgbaar. Binnenkomende warme leads (bezoekers die vaak op je website kijken) moeten eigenlijk automatisch geregistreerd worden binnen je website. Dat kan aan de hand van een sales automation software systeem. Hiermee heb je meer controle over je (online) leads resultaten.

Welk automatiseringssysteem kies je?

Sales automation, het automatiseren van je salesprocessen, is niet meer weg te denken uit het B2B landschap. Maar welke software past bij jouw organisatie? Een grote CRM aanbieder is Hubspot, een kennis autoriteit op (inbound) sales en marketing vlak. Hubspot biedt een inbound and sales platform die gericht is om bedrijven te helpen bezoekers te converteren in leads. Binnen Hubspot zijn alle tools aanwezig die je vandaag de dag nodig hebt om het (online) sales proces soepel te laten verlopen. Je hebt een overzicht over alle kanalen, en een 360 beeld van de resultaten die je op korte en lange termijn behaalt. Dat zorgt ervoor dat je snel kunt schakelen en je strategie kan verbeteren. Bovendien kan je makkelijk en snel in contact komen met leads & prospects (Hubspot, 2016).

Kies voor Hubspot wanneer je:

  • Meerdere processen binnen een grote organisatie moet automatiseren
  • Geavanceerd dashboard nodig hebt om rapporten te segmenteren
  • Te maken hebt met veel vertrouwelijke (klant)gegevens
  • Inzichten nodig hebt over verschillende bedrijven binnen je industrie

Wanneer je als relatief kleine organisatie (nog) niet te maken hebt met zeer uitgebreide datagegevens en processen, dan kan je ook kiezen voor een laagdrempeliger systeem die aanzienlijk lagere kosten met zich mee brengt, zoals Salesfeed. Het is een betaalbaar alternatief voor duurdere systemen, maar waar je wel meer rendement uithaalt dan wat je erin stopt op acquisitie vlak (salesfeed,2016).

De belangrijkste voordelen van Salesfeed:

  • Meer gegevens van (nederlandse) bezoekers die op je website kijken dan andere systemen
  • Interessant wanneer je focus ligt op de Nederlandse markt
  • Slim om gaan met je adwords budget, Salesfeed laat de beste doelgroepen zien
  • Aangepaste Content voor verschillende bezoekers (liquid content)

Het kan zijn dat je meer inzichten nodig hebt om de beste keuze voor een sales automation systeem te maken. Welke past bij de behoeften van jouw organisatie? Om je te helpen bij dit keuzeproces ontwikkelden wij de Impact analyse, een nulmeting van je huidige online marketing positie, zo brengen wij de online klantreis van jouw organisatie concreet in kaart. Daarbij kan je met onze Impact Analyse gratis gebruik maken van zowel de Hubspot als Salesfeed Trial.  Zo kan je snel zien welke resultaten je met deze platforms kunt behalen, voordat je er echt mee aan de slag gaat.

Benieuwd wat je kan verwachten van de Impact Analyse? Download hieronder de factsheet.


Download Factsheet IDEFIX Impact Analyse


beheerderWelke automatiseringssoftware kan een B2B sales manager het beste kiezen om makkelijker leads te genereren?
Share this post

Join the conversation

Typ de onderstaande cijfers over *