Draait jouw website om de diensten of producten van jouw organisatie? Of staat de belevingswereld van je doelgroep centraal? Bij de meeste B2B organisaties is sprake van het eerste. Er wordt gesproken over de eigen producten, diensten en maar weinig verbinding gelegd met een prospect. Op zich geen verkeerde strategie, want ook op deze manier trek je leads aan. Alleen is deze strategie een “one-fits-all strategie” die tijdsintensief is en niet inspeelt op verschillende soorten behoeften. Dat betekent dat je heel veel warme leads aan je voorbij laat gaan, terwijl je binnen één dag al dichterbij je ideale prospect kan komen.

Doelgerichte SEO 

Om de ideale prospect aan te trekken moet je begrijpen waar de uitdagingen van jouw prospect liggen. Waar denkt deze prospect over na? Op welke vragen heeft hij antwoorden nodig? Deze informatie dien je op te splitsen in verschillende onderwerpen. Laat we als voorbeeld één pakken uit onze eigen branche: “online leads aantrekken”. Dit onderwerp moet op tactische wijze terugkomen in de content van de website, onder andere op het gebied van keywords. “Het juiste publiek aantrekken” kan je bijvoorbeeld terugbrengen naar de volgende SEO zoekwoorden:

  • Online leads genereren
  • Doelgroep segmentatie
  • Markt segmentatie
  • Warme leads genereren

 

KillerContent.jpg

(bron:scalemybusines)
Denk bij een zoekwoordenonderzoek aan het zoekgedrag van je doelgroep. Als je een duidelijk beeld hebt van de persoon die past binnen je doelgroep, kan je je wellicht goed voorstellen welke zoektermen hij gebruikt binnen zoekmachines. “Warme leads generen” past bijvoorbeeld heel erg goed bij een sales manager die in vakjargon denkt, en specifiek op zoek is naar een kwalitatieve lead generatie strategie.

B2B content promotie

Alleen goede content hebben brengt je echter niet meteen in de buurt van je prospect. Daarom is het van belang dat je alle content goed promoot, verspreid op zoveel mogelijk plekken. De beste manier om dat te doen is om verschillende social media kanalen in te zetten. Die van je organisatie, van jezelf en eventueel ook van je werknemers. Met name persoonlijke social media accounts scheppen autoriteit. Niet alleen op het gebied van zoekwoorden, ook je reputatie wordt hiermee gevormd. Houd het niet bij alleen zenden, ga ook de interactie aan met mensen, reageer op hun content en probeer bruggen te slaan tussen jouw gedachtegoed en die van hen. Oh, en vergeet natuurlijk niet om #hashtags te gebruiken die aansluiten op jouw onderwerp. Bij iedere post die je publiceert.

 B2B betaalde content promotie

Wil je vandaag nog warme leads scoren? Wellicht sta je te trappelen bij de gedachte, maar heb je het idee dat dat onmogelijk is. Niets is minder waar, want dat is in 2016 namelijk heel goed mogelijk. Als je bovenstaande strategie gebruikt (juiste onderwerpen+juiste keywords+ juiste titels) dan is de kans heel erg groot dat je met Google Adwords vandaag nog je ideale klant aantrekt. Ik sprak laatst een professional die voor gek werd verklaard toen hij 500 euro inzette op zijn Googe Adwords campagne, hij verdiende vervolgens bijna 18000 terug door meerdere warme leads binnen te halen. En dat allemaal binnen een paar dagen.

Screen-Shot-2015-03-25-at-2.33.59-AM.png

 

Het kan zo makkelijk gaan, echt, maar wel wanneer je goed onderzoek hebt verricht naar je doelgroep. Heb je vragen over deze onderwerpen? Neem dan eens contact op met onze marketing strateeg Edwin, hij vertelt je graag welke stappen jij kan zetten om meer leads te genereren.

Om je om weg te helpen hebben wij de “B2B Persona Onderzoeksmethode” voor je samengesteld, deze kan je uitbesteden of zelf uitvoeren. Na de het uitvoeren van de opdracht weet je precies met welke zoekwoorden jouw ideale prospects op jouw website terecht komt. Download hieronder gratis de B2B Persona Onderzoeksmethode.


DIY B2B Persona Onderzoeksmethode

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *