Stel, je bent marketeer bij een B2B Tech bedrijf dat software ontwikkelt voor de boekhouding van kleine en grote bedrijven, en je bent bezig met het opzetten van een B2B content marketing strategie. Je biedt verschillende soorten software pakketten aan, van klein tot groot, die verschillende bedrijven ondersteunen. Zou het niet fantastisch zijn als een small business, wanneer hij op jouw website komt, direct een aanbod in beeld ziet die direct past bij zijn behoefte?

De magie van liquid B2B content

Wij zijn er al enige tijd razend enthousiast over; liquid content. Content die zich automatisch aanpast aan de bezoeker op je website. Is dat ingewikkeld? Absoluut niet. Werk het? Absoluut. Binnen de B2B begint marketing steeds persoonlijker en effectievere vormen te krijgen. We kijken bewust naar de uitdagingen waar onze doelgroep mee worstelt, we kijken naar de rol die we als B2B aanbieder bij die uitdaging hebben. Je doelgroep ondersteunen en lange termijn relaties opbouwen, is dat niet wat we allemaal willen binnen B2B land? Vroeger keken we alleen naar het aantal bezoekers dat op een pagina terecht kwam, meer gegevens hadden we niet. Door technieken als Liquid content en doelgerichte landingspagina’s kunnen we precies meten hoe de doelgroep deze content ervaart, en welke impact het op hen heeft. Daarbij kun je met liquid content de route op de website vereenvoudigen en snel naar een Call 2 action leiden. Je bezoekers hoeven niet langer te zoeken naar jouw aanbod.

Waarom gepersonaliseerde B2B content werkt

Het aanbod binnen B2B is zó uitgebreid dat het van cruciaal belang is om prospects en klanten zo gericht mogelijk te benaderen op basis van persoonlijke interesses. Het is niet meer te ontkennen dat 1-op-1 marketing steeds belangrijker wordt, zowel offline als online. Bij Idefix hebben we het afgelopen jaar flink geïnvesteerd in kennis over de doelgroep. Niet alleen in demografie en omvang bedrijf, juist ook in de interesses, uitdagingen en pijnpunten. Met deze kennis zijn wij met onze website aan de slag gegaan, we proberen zo doelgericht mogelijk onze communicatie vorm te geven. Daarbij gebruiken wij tools zoals salesfeed en hubspot die deze gepersonaliseerde strategie ondersteunen. Dat heeft ervoor gezorgd dat wij vandaag de dag iedere week interessante afspraken in onze agenda hebben staan. En daar hebben wij geen rocket science voor nodig!

Benieuwd hoe dat werkt? En wil je met gepersonaliseerde content aan de slag? Zorg er in ieder geval voor dat je je doelgroep(en) duidelijk en concreet voor ogen hebt. Wij geven je graag vrijblijvend advies. Meer weten over Liquid Content? Praat dan eens met onze software partner Salesfeed.

Goed nieuws, we hebben namelijk nog meer gratis tips voor je! Download hieronder de 30 beste tips over leadgeneratie binnen B2B.





New Call-to-action




Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *