CsOHFrwWEAAFigs.jpg

Met deze methode zorgt een High Tech bedrijf voor een structurele focus op kwalitatieve B2B leads // Deel 1

Leads zijn belangrijk, dat weten we allemaal. Binnen de B2B wereld is het echter een grote uitdaging om continu een strakke focus te houden op kwaliteit en kwantiteit wanneer het B2B leads betreft. Met name binnen de High Tech branche, hoe komt dat?

Uitdaging van de High Tech branche

De High Tech branche is een branche waar veel groei in zit, toch lijkt het hebben van grip en visie op het leadgeneratie proces hier de grootste uitdaging te zijn. Waarom? Voornamelijk omdat producten en service contracten binnen deze branche veel complexer in elkaar zitten dan binnen andere branches. Als B2B manager heb je binnen deze branche je hoofd diep in de materie zitten, en bovendien de verantwoordelijkheid over grote budgetten. Het wordt dan al snel lastig om het overzicht te houden op een lange termijn strategie. Met name binnen marketing, waar ontwikkelingen in een snel tempo plaatsvinden. Veel B2B tech bedrijven zoeken een betrouwbare marketing partner of specialist, maar vinden het lastig om te bepalen bij welke concrete behoefte er ondersteuning nodig is. 

Het begint bij definiëren

De verschillende fasen binnen de sales funnel beginnen steeds meer aandacht van ons te vereisen. We hebben te maken met prospects die vanuit verschillende kanalen met verschillende behoeften binnenkomen. De één zoekt naar globale informatie, de andere heeft al een duidelijke behoefte om een aankoop te verrichten. Hoe filteren we de kwalitatieve leads uit deze massa? Dat begint bij definiëren en automatiseren. Aan de hand van uitgewerkte en gedetailleerde profielen van de gewenste doelgroep kan je strategisch inkaderen hoe de kanalen ingericht moeten worden. Op die manier ben je in staat om snel een MQL te herkennen (marketing gekwalificeerde lead), dat is bijvoorbeeld iemand die al een folder heeft gedownload, of naar contact informatie heeft gezocht.

Bij dit proces spelen “metrics” een grote rol, aan de hand van de juiste meetinstrumenten ben je in staat om als bedrijf snel te schakelen en je focus op kwalitatieve leads te houden. De eerste stap is het implementeren van een goed monitoringssysteem, dat is de missende factor waarmee je je focus ook op de lange termijn kan houden.

In deel 2 van deze blog-serie gaan we dieper in op de marketingstrategie van een High Tech B2B bedrijf, en gaan we uitleggen welke methode en tools wij inzetten om kwalitatieve leads voor onszelf en onze opdrachtgevers te genereren.

Wat is de online marketing behoefte van jouw organisatie? Je komt er eenvoudig achter met onze B2B marketing funnel inventarisatie methode. Downloaden is geheel vrijblijvend. 


B2B Marketing funnel inventarisatie

Hanne WassinkMet deze methode zorgt een High Tech bedrijf voor een structurele focus op kwalitatieve B2B leads // Deel 1
Share this post

Join the conversation

Typ de onderstaande cijfers over *

Related Posts