Meest gebruikte kanalen in online B2B marketing

Uw bedrijfswebsite is volgens vakgenoten nog steeds het belangrijkste digitale marketing kanaal.Maar liefst 81% van de B2B sales en marketing managers beoordelen het als een effectief medium bij het behalen van de marketingdoelen. Dit kwam naar voren in een recent onderzoek van Regalix. Vreemd genoeg is een veel gestelde vraag door onze klanten “We worden nooit gebeld vanuit onze website, kun je ervoor zorgen dat onze site effectiever wordt?”.

Hieronder elementen die daarvoor zorgen! Uw website vervult een centrale plek in de marketing. De content die op uw website staat en het type bezoekers dat op uw website komt, bepaalt met name de effectiviteit van de site. Hieronder vindt u een overzicht van de meest effectieve content voor het behalen van uw marketing doelen.

digital-effective-regalix-100215

Drie van deze content instrumenten adviseren wij altijd aan onze klanten. Online Video’s, Whitepapers en Blogposts. Zelf werken wij op dit moment aan onze eerste Case Studie. We hebben namelijk voor Vellianen.nl de hele B2B marketing voor onze rekening mogen nemen. Dat is de reden dat de directeur van Vellianen, Kees Velker, op dit moment allemaal afspraken in zijn agenda heeft staan, doordat wij die gepland hebben met potentiĆ«le opdrachtgevers. Dit jaar ligt onze focus op het Online B2B Marketing Proefpakket van 2015, De IDEFIX Schatkist. Hiermee krijgt u duidelijkheid over de effectiviteit van uw bedrijfswebsite, maar ook over de kansen op het gebied van social media, content marketing en review management. Op hubspot.com kunt u veel vinden over de hierboven beschreven content instrumenten. Ook in onze whitepaper hebben wij de essentiĆ«le elementen van online B2B marketing uitgewerkt, deze kunt u gratis downloaden.

Hartelijke groet,

Edwin Hollander, MSc

Marketingstrateeg

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *