Inzichten in uw marketing en leads

Bekijk hieronder een aantal whitepapers die IDEFIX heeft opgesteld, of lees actuele ontwikkelingen in ons weblog.

De laatste berichten van ons weblog

  • iStock_000024273850Small.jpg

    Wat heeft een B2B professional aan data (tools) nodig versus een B2C professional?

    Wanneer je gaat investeren in nieuwe data tools, is het wel zo handig dat je weet welke criteria belangrijk zijn. Welke data wil je gaan meten? Welke doelen wil je behalen? Voor iedere B2B organisatie spelen andere data factoren een rol, toch zijn er een aantal algemene richtlijnen die ons allemaal een handje kunnen helpen. Zoals bijvoorbeeld de verschillen tussen B2B en B2C data, en de manier waarop we binnen de B2B wereld naar data moeten kijken.

    Lees meer
    Hanne WassinkWat heeft een B2B professional aan data (tools) nodig versus een B2C professional?
  • 6a0105354b4f78970c01156f2c7d1f970c.jpg

    4 manieren om de beste blog topics voor je website te vinden

    Dat moment waarop je géén idee hebt welke onderwerpen jouw B2B blog interessant maken. Het is hetzelfde moment waarop je je afvraagt of je wel iets te vertellen hebt. Wanneer we aan content marketing beginnen maken we het allemaal mee. Inmiddels komt dat moment niet meer bij ons voor, maar dat heeft wel even geduurd. We bloggen regelmatig binnen onze eigen blog en daarnaast schrijven we gastblogs. Ideeën voor relevante B2B blog topics? Die hebben we inmiddels in overvloed! Met de volgende 4 manieren heb jij die binnenkort ook.

    Lees meer
    Hanne Wassink4 manieren om de beste blog topics voor je website te vinden
  • 4-Challenges-Working-Professionals-Can-Challenge-Easily-through-Digital-Marketing-1.png

    Dit is de grootste B2B Marketing uitdaging voor bedrijven

    Ook binnen B2B land worden inmiddels alle digitale kanalen ingezet om groei te bereiken. Groei in leads. Groei in reputatie. Groei op de korte termijn én groei op de lange termijn. Toch wint het korte termijn denken het vaak van het lange termijn denken, wanneer we een succesvolle digitale strategie proberen op te zetten. Maar wacht even, wat is eigenlijk succes in de digitale wereld? En hoe belangrijk is B2B content? 

    Lees meer
    Hanne WassinkDit is de grootste B2B Marketing uitdaging voor bedrijven
  • Become-a-Successful-I.T-Professional-in-Pakistan-with-the-Best-Information-Technology-Books-.jpg

    B2B succesverhaal: zo combineer je SEO en content

    In onze blog-artikelen hebben we het vaak over sterke content, en het belang van een content-gerichte strategie binnen B2B. Wist je dat social media en zoekmachines binnen B2B belangrijker zijn geworden dan binnen B2C? Binnen het zoekproces van een prospect naar nieuwe services en producten spelen deze een grote rol om tot een aankoopbeslissing te komen. Oplossingen voor ingewikkelde uitdagingen, ze worden online gezocht, en daar kan je als B2B aanbieder gericht op inspelen. Hoe kan je je content daar succesvol op afstemmen? Vandaag kijken we naar een succesverhaal op het gebied van B2B content marketing. En we ronden deze blog af met de gouden tips om een prachtige klant-gerichte campagne vorm te geven.

    Lees meer
    Hanne WassinkB2B succesverhaal: zo combineer je SEO en content
  • neden-biz2.jpg

    Met liquid content op je B2B website zorg je voor meer leads

    Stel, je bent marketeer bij een B2B Tech bedrijf dat software ontwikkelt voor de boekhouding van kleine en grote bedrijven, en je bent bezig met het opzetten van een B2B content marketing strategie. Je biedt verschillende soorten software pakketten aan, van klein tot groot, die verschillende bedrijven ondersteunen. Zou het niet fantastisch zijn als een small business, wanneer hij op jouw website komt, direct een aanbod in beeld ziet die direct past bij zijn behoefte?

    Lees meer
    Hanne WassinkMet liquid content op je B2B website zorg je voor meer leads
  • Personalized-Marketing.jpg

    Waarom is individu gerichte marketing zo’n uitdaging binnen B2B? (deel 2)

    Vorige week spraken we over personalisatie binnen B2B. De nieuwe vorm van marketing waarbij we op een dieper niveau contact leggen met onze doelgroep. Wat blijkt? Personalisatie is voor veel organisaties binnen B2B een enorme uitdaging. Dat komt omdat personalisatie vrijwel altijd “buttom up” wordt aangepakt. We gebruiken alleen de gegevens van de klanten die we al hebben, en de anonieme prospect blijft in een grijs gebied. Wil je meer lezen over de oorzaak en uitdagingen rondom personalisatie? Lees dan de blog van vorige week. Vandaag gaan we dieper in op personalisatie tactieken.

    Lees meer
    Hanne WassinkWaarom is individu gerichte marketing zo’n uitdaging binnen B2B? (deel 2)
beheerderInzichten