Inzichten in uw marketing en leads

Bekijk hieronder een aantal whitepapers die IDEFIX heeft opgesteld, of lees actuele ontwikkelingen in ons weblog.

De laatste berichten van ons weblog

  • target-6-ways.jpg

    B2B marketing: deze Idefix blogs waren het meest populair in 2016

    We vinden het altijd reuze interessant om in onze statistieken te zien welke blog artikelen van Idefix onze lezers het meest interessant vonden. Waar hadden ze wat aan? Over welke onderwerpen zouden we meer moeten schrijven? Alles wat je altijd al wilde weten op het gebied van data, content en leads. In 2016 waren dat de volgende blog-artikelen:

    Lees meer
    Hanne WassinkB2B marketing: deze Idefix blogs waren het meest populair in 2016
  • target-audience.jpg

    B2B content marketing: hoe maak je doelgerichte content?

    Een succesvolle B2B website is er één die aansluit op de doelgroep. Een website die bestaat uit doelgerichte content waarmee je je services of producten efficiënt verkoopt.  Maar wat voor type website heeft jouw organisatie nodig op het gebied van content marketing? Welke content past bij jouw B2B doelgroep? Met name technologische bedrijven vinden het lastig om stappen te ondernemen binnen de creatie van sterke, interactieve content waarin de prospect centraal staat. Een website die leads oplevert én een sterke reputatie ondersteunt. Wat is de grootste uitdaging? Veel organisaties richten zich op een brede, onsamenhangende doelgroep waarmee eigenlijk niemand concreet wordt aangesproken. Keuzes maken is dan ook het moeilijkste wanneer het op sterke content aankomt. “Kill your darlings”

    Lees meer
    Hanne WassinkB2B content marketing: hoe maak je doelgerichte content?
  • 2013_67627_232691.jpg

    B2B leads genereren met een nieuwe mindset

    De grootste uitdaging voor tech bedrijven om succesvol leads te genereren ligt niet bij het online genereren, maar hangt af van de samenwerking tussen marketing en sales. Waarom is dit zo’n grote uitdaging? Simpelweg omdat het een andere mindset vereist, nadat we jarenlang op een bepaalde, statische manier gewerkt hebben. Statisch werkt niet langer. Afdelingen zijn niet langer eilandjes die af en toe met elkaar communiceren. Het B2B landschap is een dynamische wereld geworden waarin we werken met dynamische processen. Alles staat met elkaar in verbinding. Wanneer ons om advies gevraagd wordt op het gebied van leadgeneratie, raden we vaak aan om de salesfunnel anno nu nog eens goed onder de loep te nemen. Want ondanks dat ze de transitie naar een integrale aanpak al zijn doorgegaan, merken we dat veel organisaties nog steeds een traditionele denkwijze hebben. De salesfunnel is niet langer een lineair proces.  

    Lees meer
    Hanne WassinkB2B leads genereren met een nieuwe mindset
  • bomen-en-bossen.jpg

    B2B data analyse: zie je door de bomen het bos niet meer?

    Het zou goed kunnen dat het volgende ook een uitdaging is binnen jouw bedrijf: data effectief inzetten en daarmee kwalitatieve leads genereren. Tegenwoordig worstelt bijna ieder bedrijf met data over hun doelgroep; om het te begrijpen en in te zetten binnen marketing en sales activiteiten. We willen zicht en grip krijgen op marketing en sales processen. Meer dan ooit, willen we exact weten welke budgetten er in de marketing molen gaan, met het doel dat minstens het dubbele aan rendement er weer uitkomt. Maar is dat ook zo?

    Lees meer
    Hanne WassinkB2B data analyse: zie je door de bomen het bos niet meer?
  • schaatsen-beginners-1.jpg

    Zo start je eenvoudig met marketing automatisering

    Je hele organisatie hoeft niet over de kop, wanneer je als B2B bedrijf start met het automatiseren van het marketingproces. Sinds “Inbound Marketing”, de integrale marketing aanpak, haar intrede heeft gedaan binnen het B2B landschap hebben veel organisaties te maken met een grote uitdaging. Met name binnen de B2B Tech branche, waar de klant steeds meer behoefte heeft aan bepalende adviesmomenten. Hoe kan de organisatie efficiënt meegroeien met ingrijpende digitale ontwikkelingen? Zonder meteen het marketing budget te moeten verdubbelen?

    Lees meer
    Hanne WassinkZo start je eenvoudig met marketing automatisering
  • Gluecklich-im-Job.jpg

    Hoe je met Linkedin meer B2B leads genereert

    B2B leads, het klinkt soms een beetje als een term in de verte. Een honingkorf waar je steeds niet bij kan, terwijl je er ongelofelijk veel moeite voor doet om deze naar je toe te halen. Wat gaat er mis? Het gaat vaak mis bij de aanname dat je doelgroep moeilijk te bereiken is, terwijl je als B2B specialist of aanbieder er vaak met je neus bovenop zit. Althans, als je op de juiste plek het gesprek aangaat.

    Lees meer
    Hanne WassinkHoe je met Linkedin meer B2B leads genereert
beheerderInzichten