Inzichten in uw marketing en leads

Bekijk hieronder een aantal whitepapers die IDEFIX heeft opgesteld, of lees actuele ontwikkelingen in ons weblog.

De laatste berichten van ons weblog

  • Transparencia.png

    De uitdaging van een integere B2B content strategie

    Wanneer het op B2B data aankomt hebben wij marketeers te maken met een belangrijke uitdaging: hoe maken we effectief gebruik van data en bewaken we tegelijkertijd het recht op privacy van internetgebruikers? Integriteit. In onze ervaring zijn er twee kenmerkende geluiden onder B2B marketeers. Het geluid van de marketeer die de verantwoordelijkheid voor privacy volledig bij de internetgebruiker legt: “zelf data achterlaten is zelf verantwoordelijkheid dragen”.  En de marketeer die verantwoordelijkheid als een gezamenlijke taak opvat: “marketeer of gebruiker? Voor het digitale verkeer zijn we samen verantwoordelijk”. Wij scharen ons graag onder de laatste categorie, en zien het juist informeren als het fundament van een transparante data strategie.

    Lees meer
    Edwin HollanderDe uitdaging van een integere B2B content strategie
  • Vision.jpg

    Integratie sales en marketing uitdaging voor veel B2B bedrijven

    Af en toe voelt het alsof de B2B wereld op z’n kop staat, met al die digitale ontwikkelingen. Hoe veranderen we mee? Het is geen geheim dat veel B2B bedrijven worstelen met de transitie naar nieuwe B2B marketing en sales vormen. Een integrale aanpak, één die dynamisch meebeweegt met online ontwikkelingen en waarbij persoonlijk contact met de klant belangrijk is.

    Lees meer
    Hanne WassinkIntegratie sales en marketing uitdaging voor veel B2B bedrijven
  • 2011db6.jpg

    Tech B2B: waarom de salesfunnel begrijpen een uitdaging is

    Het proces dat een prospect doorloopt voordat hij klant wordt, we kennen het als sales funnel. In jargon ook wel bekend als “pijplijn” of “klantcyclus”. Gek genoeg praten we binnen B2B land vaak nog joviaal over dit proces, zonder de uitdagingen van B2B leadgeneratie vandaag de dag goed onder ogen te zien. Een dealtje sluiten hier en daar, een proces van A tot Z. De salesfunnel, hij wordt door velen nog gezien als een lineair proces, maar dat is al lang niet meer hoe het werkt…

    Lees meer
    Hanne WassinkTech B2B: waarom de salesfunnel begrijpen een uitdaging is
  • hr-management.jpg

    Deze tools helpen je om je B2B marketingstrategie te optimaliseren

    Afgelopen dinsdag keken we naar de meest interessante B2B marketing uitdagingen van nu: food for thought. Maar wat zijn nu eigenlijk slimme tactieken om met deze uitdagingen om te gaan? Hoe zetten we uitdagingen op het gebied van leads, data en content om in kansen? Bij Idefix bekijken we kansen zo genuanceerd mogelijk, want met name binnen de Tech branche, kun je doelgroepen niet over één kam scheren. We hebben te maken met specifieke uitdagingen en behoeften. We hebben te maken met mensen.

    Lees meer
    Hanne WassinkDeze tools helpen je om je B2B marketingstrategie te optimaliseren
  • 160538231modifiedProjectManagement-e1488883091311.jpg

    B2B Data, content & leads. Herken jij deze marketing uitdagingen?

    Het is weer zo ver, tijd om de B2B uitdagingen van nu op een rijtje te zetten. Bij Idefix verdelen we deze uitdagingen in drie categorieën: Data, Leads & Content. Dat doen we niet om deze onderwerpen als een “eilandje” te beschouwen, maar omdat ze ieder hun eigen functie hebben binnen een integrale marketing aanpak.

    Op welke uitdagingen moeten we vooral letten? We hebben de beste inzichten en tips voor je samengevat in drie verschillende whitepapers.

    Lees meer
    Hanne WassinkB2B Data, content & leads. Herken jij deze marketing uitdagingen?
beheerderInzichten