Hoeveel succes behaal jij online, binnen jouw organisatie? Misschien wordt er gewerkt met succesvolle marketing formules, bijvoorbeeld via paid advertising. Of Linkedin? Maar heb je ook wel eens stil gestaan bij de mogelijkheden die Facebook te bieden heeft? Vorige week schreven we in dit blogartikel over de impact die Facebook kan hebben op het aantrekken van het juiste publiek. Vandaag geven we de tips & tricks die jou hierbij verder kunnen helpen.

We hebben deze tips & tricks op 5 manieren in kaart gebracht:
1. Laat je persoonlijke cultuur zien

B2B, het klinkt niet als een werkgebied met een persoonlijke benadering. Toch is een persoonlijk, misschien zelfs informeel gezicht, heel belangrijk om impact te creeeren. Prospects, maar ook potentiële werknemers, krijgen ontzettend veel inzicht in jouw bedrijf. De eerste tip die we hierbij geven is om je huidige werknemers hierbij in beeld te brengen. Foto’s, video’s en korte verhalen. Alles om een visueel en inhoudelijk beeld compleet te maken. Deze posts moeten eigenlijk een visueel antwoord geven op de vragen “Wat gebeurt er allemaal binnen jouw bedrijf?” en “Wat maakt jouw personeel blij?”.  Workshops, trainingen, maar ook personeelsuitjes,  zijn perfecte gelegenheden om in beeld te brengen. De tweede tip is om reviews in te schakelen op je Facebook pagina. Reviews zijn binnen de B2B branche belangrijker dan ooit, en het is aan te raden om deze zichtbaar in beeld te brengen. Vraag aan al je partners om aanbevelingen op Facebook te plaatsen.

 

av-sprinklr-reviews.jpg

 

2. De kracht van visueel 

We kunnen het niet vaak genoeg benadrukken, visuele posts zijn succesvolle posts. Vooral op Facebook. Onthoud goed dat de meeste mensen langs hun tijdlijn scrollen om zichzelf even af te leiden. Ze zijn niet zozeer op zoek naar zware content, ingewikkelde verhalen. Ze willen geïnspireerd of vermaakt worden. Kijk naar de mogelijkheden die de inzichten van jouw bedrijf mooi visueel kunnen neerzetten.

 

b2b-facebook-fanpage-symantec.png
3. Maak verbinding met video’s

Echt verbinden met je Facebook publiek doe je met video’s, met de hoogste klik percentages is het de meest populaire content. Je hoeft hierbij echt geen hele show op te zetten, houd het vooral simpel en direct. Film je bedrijfsuitje, of laat je personeel zelf leuke fillmpjes maken met hun smartphone. Of heb je tijdens het autorijden ineens een prachtig inzicht, of een (werk)ervaring in je hoofd die je even met je publiek wilt delen? Zet je auto aan de kant en film jezelf terwijl je op je eigen manier je verhaal vertelt. Dit soort posts zijn authentiek en écht.

 

Facebook-video-embed-this-video-750x606.png

4. Vormgeving & quotes

Die inzichten die je in de auto had, die kan je natuurlijk ook heel mooi vastleggen in de vorm van een quote, met mooie grafische vormgeving. We leven in het tijdperk van de inspirerende quotes. En als er iets snel en vaak gedeeld wordt op Facebook, is het de inspirerende quote. Welke quotes passen bij jou en jouw organisatie? Welke passen bij jullie visie en missie-statements?

 

av-branded-images.jpg

 

5. Laat mensen zich inschrijven

Een heel mooi doel van je Facebook strategie kan zijn om mensen zich te laten inschrijven voor jouw nieuwsbrieven, of andere informatie. Je wilt natuurlijk contactgegevens verzamelen. Facebook is de perfecte plek om met potentiële klanten in contact te komen. De beste manier om dat te doen is door ze een incentive te geven. Bijvoorbeeld een gratis e-book of webinar. Of gratis advies? Iets uit jouw organisatie waarvan je weet dat je publiek er iets aan heeft. Mensen geven voor dit soort dingen graag hun contactgegevens weg. Blijf wel transparant over wat je van plan bent in de toekomst te gaan sturen, en zorg ervoor dat alle content in lijn staat met elkaar.

 

av-facebook-to-generate-leads.jpg
Probeer te experimenteren met dit soort technieken, en blijf altijd de resultaten meten. Zo kom je er snel achter welk type content aantrekkelijk is voor jouw publiek.

Benieuwd welke andere tips & tricks je verder gaan helpen richting een vruchtbare toekomst? Download hieronder de gratis whitepaper over de nieuwe spelregels binnen de B2B wereld.

 

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *