Wanneer je klaar bent voor wat serieuze B2B growth hacking, dan heb je wellicht verschillende strategieën voor jezelf overwogen om die groei te bereiken. De B2B ervaring vindt zijn toekomst online, daar waar netwerken en professionals elkaar met steeds meer plezier en drive omarmen. We zijn dankzij het digitale tijdperk in staat om kwalitatieve verbindingen te leggen die op de lange termijn interessant voor ons zijn en meer B2B leads genereren. Welke strategie is zowel kostenbesparend als waardevol? Als je het Idefix vraagt zal het antwoord luiden: “De strategie waar de kleinste investering in zit maar wél het meeste oplevert” .

Start met een nulmeting

Om die strategie vorm te geven heb je de juiste data nodig, die van je eigen business-to-business gerichte website(s). Heb je al een idee welke inzichten jij nodig hebt om meer leads te genereren? Wij raden je aan om te starten met een nulmeting, die bekijkt de situatie vanaf vandaag, zodat je vanuit een actuele invalshoek realistische KPI’s – je B2B doelstellingen- kan realiseren.

traffic-sources-hubspot-experiment.png

 

Onderzoek zelf doen?

Het zou goed kunnen zijn dat jouw organisatie niet de juiste specialisten in huis heeft om die analyse voor je te maken. Eén optie is om een medewerker met een goed analytisch vermogen hierin te trainen, zodat hij of zij dit in de toekomst full time kan gaan oppakken. Voor een juiste analyse heb je de juiste analyse tools nodig, maar ook de juiste kennis om een kloppende analyse te maken. Houd er rekening mee dat data analyses om lead nurturing te stimuleren tegenwoordig minstens op wekelijkse basis uitgevoerd moeten worden, zodat je sales team warme leads op tijd kan oppakken en meteen kan schakelen. Anders blijf je achter de feiten aanlopen.

Onderzoek uitbesteden?

Veel B2B organisaties worstelen met de vraag hoe groot zo’n investering dan moet zijn, wanneer je grip wil krijgen op je eigen data. Het inhuren van een Data Analist is een mogelijke optie om veel inzichten te vergaren. Helaas is het ook een zeer prijzige optie, en heb je 9 van de 10 keer niet eens al die inzichten nodig om meer online leads te genereren (waar je wel flink voor betaald hebt). Dat is hetzelfde als het huren van een hele bibliotheek aan boeken terwijl je maar één boek nodig hebt.

Om in deze behoefte te voorzien ontwikkelde Idefix de impact analyse, een effectieve nulmeting die de focus op de juiste plek legt. Zo kom je er bijvoorbeeld achter welke bezoekers al meerdere keren op je website hebben gekeken (warme lead!) zonder dat jij daar vanaf wist. Handig toch?

Bij Idefix geloven we al lang niet meer in de cultuur van uurtje factuurtje. Daarom kent de Impact Analyse één vaste prijs. Benieuwd hoeveel kosten je kan besparen op het gebied van data analyse? Download de factsheet van de Impact Analyse en zie meteen hoe jij op korte termijn meer leads kan genereren.


Download Factsheet IDEFIX Impact Analyse



Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *