Become-a-Successful-I.T-Professional-in-Pakistan-with-the-Best-Information-Technology-Books-.jpg

Drie succesvolle business-to-business content voorbeelden voor B2B marketing managers

Wat is goede marketing? Het is dat gevoel van opwinding wanneer er een nieuwe Netflix serie gelanceerd wordt. Het is diezelfde opwinding die onder ons hongerige consumenten ontstaat wanneer de nieuwe Iphone in de winkels ligt. De crème de la crème van succesvolle marketing concepten, ze worden vaak in het B2C hokje geplaatst. We denken vaak dat een B2B marketing concept niet net zo’n staat van enthousiasme teweeg kan brengen, maar waarom eigenlijk? Ons werk, onze dagelijkse invulling, is dat niet juist één van die dingen waar we als mens intens gepassioneerd over kunnen raken? Over praten?

Als B2B professionals zouden we eens uit die gedachte moeten stappen dat een B2B marketing concept traditioneel en oppervlakkig moet zijn. Integendeel, kijk maar eens naar deze drie fantastische B2B marketing content producten, waar je misschien nog wel enthousiaster van wordt dan je favoriete Netflix serie.

Unieke business-to-bussiness marketing concepten


B2b marketing “Invision”

title_tag_html_invision_blog1.jpg

Dit is een platform voor grafisch designers en andere creatieve professionals die voornamelijk werken binnen samenwerkingsgerichte projecten. Dit is meteen een duidelijke omschrijving van hun doelgroep. Hoe eenvoudiger je je doelgroep(en) specificeert, en hoe beter je weet wat de dagelijkse (werk) behoefte is, hoe makkelijker je deze doelgroep tegemoet kan komen. Dat is wat je als b2b marketing manager wil bereiken. Invision ondersteunt de technische maar ook communicatieve behoeften van een grafisch designer. Als marketing concept bedachten zij de Invision Blog die maar op één ding gericht is: de meest unieke grafische content wereldwijd displayen. Een prachtige manier om de creatieve professional te bereiken en inspireren.

B2b marketing “MYOB”

Focus-on-your-clients-not-receipts_Top-Banner_627x295px1.png

MYOB is een business management tool voor boekhouders en andere financiële professionals en organisaties. MYOB heeft twee doelgroepen: kleine bedrijven die net zijn gestart en nog veel moeten leren over proces management. En gevestigde bedrijven die nieuwe inzichten nodig hebben om te innoveren. Elke doelgroep heeft zijn eigen unieke behoeften, maar wat ze beide gemeen hebben is de honger naar kennis. En dit is precies waar de contentstrategie van MYOB op is toegespitst: de organisatie houdt rekening met het feit dat financiële professionals continue op zoek zijn naar nieuwe financiële oplossingen. Dat is de algemene behoefte van de doelgroep. MYOB fungeert daarom als een bron van kennis; ze geven tips over hoe je de beste start kan maken als nieuwkomer, maar ook hoe je effectief door groeifases heen komt wanneer je innoveert. Op deze manier zorgt het begrijp voor engagement.

B2b marketing “Go to Meeting”

go-to-meeting-free-2-660x342.jpg

Deze digitale webinar provider zorgt voor de meest waardevolle content in hun Twitter feed. Meerdere marketing medewerkers zijn dagelijks bezig deze Twitter feed te onderhouden. Waar ze het beste in zijn is het delen van waardevolle content van anderen (de wet van wederkerigheid).  Tegelijkertijd heeft het bedrijf de rol van een curator van de beste content waar professionals binnen hun doelgroep wat aan hebben. Bijvoorbeeld inzichten over hoe je je meeting zo effectief en soepel mogelijk kan laten verlopen. Ze hebben een brede content scope (waar de twitter feed flink gevuld mee kan worden), maar spelen wel specifiek in op de behoefte van de doelgroep. Door deze strategie is Go to Meeting in staat een waardevolle verbinding te leggen met haar doelgroep.

De wereld van b2b marketing mogelijkheden ligt aan je voeten, zolang je maar wel de moeite neemt om je doelgroep te begrijpen. Om je op weg te helpen hebben we het zogenaamde persona implementatie werkblad ontwikkeld, deze geeft je de juiste handvatten om een doelgroepgerichte marketing strategie te ontwikkelen, een strategie die aansluit op de 3 fasen van de Buyer’s Journey: bewustwording, overweging en beslissing. Download hieronder gratis het persona implementatie werkblad. Na het lezen weet je bijvoorbeeld hoe je je beter kan inleven in je B2B doelgroep, op verschillende momenten tijdens hun aankoopproces. 

New Call-to-action

Hanne WassinkDrie succesvolle business-to-business content voorbeelden voor B2B marketing managers
Share this post