Het is 5 weken geleden dat we als organisatie met marketing analytics en inbound marketing tool HubSpot aan de slag zijn gegaan. Op het moment van schrijven zit ik in het vliegtuig terug van Londen naar Groningen. Gister een waardevolle masterclass gehad van @IliyanaStareva over de koppeling van positionering en content. Onze aangescherpte positionering heb ik vandaag uitgewerkt in een opzet voor blogs, nurtering mails en twee whitepapers voor interim directeuren en sales & marketing managers.

Marketing analytics
We gaan Hubspot – naast Nederlandse marktleider in B2B Marketing Analytics SalesFeed – gebruiken om vat te krijgen op de customer journey of klantreis van onze potentiële klanten. HubSpot is bekend geworden om de vele content op het gebied van marketing. Een oud Hollands gezegde is “meten is weten”, dit klopt, door te meten wat je online doet krijg je oa. vat op de mate van resultaatgerichtheid. 

Netwerkpartners geïnterviewd
Onze video marketeer Maarten boot en blogger Sytse Monsma hebben de netwerkpartners van IDEFIX geïnterviewd. Op de team pagina vind je de verschillende specialisaties van onze netwerkpartners, uiteraard met een link naar hun LinkedIn, email en website. Met de passie voor hun vakgebied zorgen zij ervoor dat wij kunnen focussen op onze core-business.

Technische implementatie
Netwerkpartner Remko Noordhuis van Poort3 verzorgt de technische implementatie van HubSpot op onze website. Naast het plaatsen van een stukje code op alle pagina’s van de website zijn ook de door HubSpot gefaciliteerde landingspagina’s, blog- en mailserver gekoppeld. Goed om te weten is dat Remko dit kan installeren op elk type website.

Zoektocht naar copywriters
Men wordt dagelijks aan heel veel informatie blootgesteld, daarbij komt nog alle reclame, mails en appjes waar we iets mee moeten. Specifiek content, oftewel blogs of video’s, gericht op de pijnpunten van uw doelgroepen is dé manier om vandaag de dag nog het verschil te maken. Daarom hebben we een pitch voor copywriters en bloggers uitgeschreven, helaas heeft maar één van de zeven schrijvers zijn blog geleverd (het was ook nog betaald ook nog). Dus die zoektocht gaan we verder vervolgen. Ken je nog een goede B2B copywriter, tekstschrijver of blogger, laat het ons weten!

Positionering en content
Ik zal het eerlijk zeggen: voor mijn eigen bedrijf vond ik het altijd lastig om een goede positioneringsstrategie te kiezen. Gelukkig bleek dit bij de andere 8 agencys in de masterclass van HubSpot ook het geval te zijn. Op onze website hebben we nu in elk geval voor een belangrijk deel onze aangescherpte positionering verwerkt, wil je me laten weten wat je ervan vindt? Interessant vond ik de koppeling van de positionering aan de content strategie, daarover blog ik later meer.

Dit was het voor nu, laat me vooral weten wat je ervan vindt in de comments. Groet Edwin

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *