Tegenwoordig zijn we allemaal bezig om hoog te ranken binnen google, maar hoe optimaliseren we onze website het beste? Van SEO, SEA tot gekoppelde social media kanalen, er zijn talloze tactieken om traffic naar je website op te voeren. Nog belangrijker, de juiste bezoekers op je website te krijgen. Vandaag gaan we toelichten hoe je op basis van de juiste SEO keywords je website een flinke boost kunt geven, maar vooral welke kleine stappen je vandaag al kunt zetten om te weten wat jouw website nu écht nodig heeft.

Voordat je aan de slag gaat met de content van je (nieuwe) website, kijk even naar deze checklist:

  1. Kies je zoekwoorden strategisch

Wanneer je je website wilt optimaliseren voor zoekmachines, kies je zoekwoorden dan zorgvuldig. Wanneer je als software leverancier kiest voor het zoekwoord “Management cloud software”, dan trek je een heel breed publiek aan. Publiek dat wellicht alleen nieuws of algemene informatie nodig heeft. Maar wanneer je een zoekterm pakt als “Management cloud software installeren” pak je een doelgroep die al klaar is om een aankoop te verrichten. Dit is de prospect die al in de laatste fase zit van de klantreis: de beslissingsfase. Pak zoekwoorden die kwalitatief gericht zijn op de verschillende fasen van de klantreis.

  1. Optimaliseer alle website elementen

Hier is het wellicht aan te raden om een website expert in te schakelen, want er zijn een aantal technische details binnen je website waar specialistische kennis bij is vereist. Zo is het belangrijk dat alle titel kopjes bovenaan een pagina, maar ook boven alinea’s, in H1 tags op je website kunt zetten. Een H1 tag bevat de <h1>titel</h1> code. Om een H1 tag helemaal SEO-proof te maken moet het belangrijkste zoekwoord vooraan in de titel staan. Hiermee verhoog je de kans dat Google de desbetreffende pagina aan je gekozen zoekwoord koppelt.

  1. Controleer de snelheid van je website

Ook de snelheid van je website is bepalend voor de ranking binnen zoekmachines. Als pagina’s een lange tijd nodig hebben om te laden, kunnen bezoekers al snel afhaken, maar ook zakt de Google of zoekmachine ranking. Om erachter te komen of jouw website geoptimaliseerd moet worden kun je gebruik maken van een tool zoals Pingdom, deze tool berekent de laadtijd en geeft tegelijkertijd aan welke/hoeveel website elementen voor vertraging zorgen. Een SEO-specialist kan je goed helpen om je website beter te optimaliseren.

  1. Maak altijd gebruik van unieke Links

Sommige organisaties kiezen ervoor om inbound links te kopen. Dat zijn zogenaamde “doorlinks” van andere websites. Op het eerste gezicht lijkt dit een een fijne en snelle route om traffic te genereren, maar dit is tegen de richtlijnen van Google’s webmaster. De kans is dan groot dat Google de ranking van je website helemaal naar beneden gooit. En deze weer naar boven krijgen? Daar gaat veel tijd en effort in zitten. Maak dus altijd gebruik van unieke links.

  1. Zorg voor natuurlijke content

Hiermee doelen we op het feit dat veel organisaties hun website vol gooien met zoekwoorden. Kan voor veel traffic zorgen, maar wanneer bezoekers het niet prettig vinden om ‘gekunstelde’ platte teksten te lezen zullen ze al snel afhaken. Hiermee raak je leads kwijt. Bovendien kijkt Google ook naar de tijd die jouw bezoekers besteden op je website. Hoe langer, hoe beter.  Wij raden aan om eerst alle teksten op natuurlijke wijze te schrijven of te laten schrijven. Zorg ervoor dat je een sterke, wervende tekst hebt die prettig is voor je doelgroep om te lezen. Uitnodigend.  Enthousiast. De zoekwoorden kan je altijd daarna in de tekst verwerken.

Om je op weg te helpen geven we je gratis de handleiding om een “Buyer Persona” te maken. Een Buyer Persona is een duidelijk profiel van je doelgroep, denk aan de dagelijkse wensen en uitdagingen van je klant. Met deze informatie is het een stuk makkelijker om een tekst te schrijven die jouw doelgroep aanspreekt.

Na het lezen van de handleiding begrijp je hoe je gerichter naar je doelgroep toe kunt schrijven, én hoe je betere zoekwoorden kunt uitkiezen.



Tips online leads b2b leadgeneratie demand generation

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *