Waarom is individu gerichte marketing zo’n uitdaging binnen B2B? (deel 1)

Marketing van vandaag draait om personalisatie, je klanten kennen tot op een diep niveau. Dat gaat verder dan demografie en koopgedrag, we werken tegenwoordig met gedetailleerde buyer persona’s (persoonsprofielen) die laten zien wat nu écht belangrijk is voor iemand. Kernwaarden en uitdagingen. Die informatie helpt ons om op een dieper, menselijker niveau, een verbinding te [...]

Hoe succesvol is de Adwords campagne van jouw Tech bedrijf?

De trouwe lezers van onze blog weten dat wij succes vaker bij onszelf zoeken dan in de buitenwereld. Want echte groei begint binnen je eigen organisatie, de plek waar je kwaliteit kunt scheppen. Dat betekent niet dat het onbelangrijk is om jezelf met anderen te vergelijken. Hoe doe jij jij het ten opzichte van je [...]

Het verschil tussen branding & lead generatie binnen B2B marketing // deel 2

Bij B2B marketeers is er vaak sprake van een strijd wanneer het lead generatie versus merk bekendheid betreft. Met het creëren van merk bekendheid richten we onze communicatie op een groot publiek, terwijl we met lead generatie de focus verschuiven naar het kleine groepje mensen dat ons product wil kopen. Deze twee thema’s hoeven absoluut [...]

Het verschil tussen branding & lead generatie binnen B2B marketing // deel 1

Binnen B2B komen we deze vraag vaak tegen, hoe gaan we om met ons marketingbudget wanneer het branding en lead generatie betreft? Helaas wordt nog vaak de fout gemaakt dat één marketing bureau ingehuurd wordt, om vervolgens een voordelige campagne uit te voeren waarin lead generatie en branding gecombineerd worden. Niet handig, want de twee [...]

Met deze methode zorg je als tech-bedrijf voor een structurele focus op kwalitatieve B2B leads // Deel 2

In deel één van deze blog-serie gingen we dieper in op de uitdaging van kwalitatieve leads. Waarom is het voor veel B2B bedrijven, met name in de High Tech branche, soms onmogelijk om kwalitatieve leads te genereren? In deel één leggen we uit dat dit probleem voornamelijk te maken heeft met de complexiteit van deze [...]

Met deze methode zorgt een High Tech bedrijf voor een structurele focus op kwalitatieve B2B leads // Deel 1

Leads zijn belangrijk, dat weten we allemaal. Binnen de B2B wereld is het echter een grote uitdaging om continu een strakke focus te houden op kwaliteit en kwantiteit wanneer het B2B leads betreft. Met name binnen de High Tech branche, hoe komt dat? Uitdaging van de High Tech branche De High Tech branche is een [...]

Marketing richten op resultaten in plaats van abstracte doelen

Marketing activiteiten inplannen zonder concrete doelstellingen is als schieten met losse flodders op je doelwit. Er zal nooit sprake zijn van een resultaat. Sommige organisaties werken met abstracte doelstellingen zoals “we willen meer bezoekers op de website”. Er is in dat geval geen sprake van meetbare factoren zoals “wanneer” en “hoeveel” bezoekers dat dan moeten [...]

Waarom komt marketing niet met kwalitatieve leads?

Binnen B2B marketing worden we voortdurend heen en weer geslingerd tussen kwantiteit en kwaliteit. Welke heeft meer aandacht nodig wanneer het B2B lead generatie betreft? 77 procent van marketeers gaf afgelopen jaar aan meer aandacht te gaan besteden aan het genereren van kwalitatieve leads: in contact komen met klanten waarbij de kans hoger ligt dat [...]

Een betere samenwerking tussen Marketing en Sales versterkt je organisatie

Soms is verbinding ver te zoeken, mensen blijven mensen. Zoals bij marketing en sales, ieder heeft zijn eigen belang en dat resulteert al snel in een conflict. Het is geen geheim dat de twee afdelingen binnen veel organisaties niet goed samenwerken. Ze wonen in hetzelfde land maar spreken ieder een compleet andere taal. Onderzoek wees [...]

Waarom je sales team niet gemotiveerd is om met B2B data te werken

Wanneer we onze focus leggen op verandering of vooruitgang, zijn we vaak geneigd om onszelf te verliezen in de details. Bijvoorbeeld wanneer we sales teams proberen aan te sturen op het gebied van innovatieve ontwikkelingen. Een nieuw CRM systeem? Nieuwe software? CRM training? We willen nieuwe technologische functies zo goed mogelijk benutten, wanneer we investeren [...]