Categories
Content marketing

Met liquid content op je B2B website zorg je voor meer leads

Stel, je bent marketeer bij een B2B Tech bedrijf dat software ontwikkelt voor de boekhouding van kleine en grote bedrijven, en je bent bezig met het opzetten van een B2B content marketing strategie. Je biedt verschillende soorten software pakketten aan, van klein tot groot, die verschillende bedrijven ondersteunen. Zou het niet fantastisch zijn als een […]

Categories
Content marketing Weblog

Waarom is individu gerichte marketing zo’n uitdaging binnen B2B? (deel 2)

Vorige week spraken we over personalisatie binnen B2B. De nieuwe vorm van marketing waarbij we op een dieper niveau contact leggen met onze doelgroep. Wat blijkt? Personalisatie is voor veel organisaties binnen B2B een enorme uitdaging. Dat komt omdat personalisatie vrijwel altijd “buttom up” wordt aangepakt. We gebruiken alleen de gegevens van de klanten die […]

Categories
Content marketing Weblog

Hoe je met weinig tijd toch specialistische B2B blog content maakt

Binnen B2B, en met name binnen de Tech branche, is het voor veel organisaties een grote opgave om een B2B blog te beginnen. We horen vaak het argument “weinig tijd”. De wens om een goedlopende blog te hebben is vaak wel aanwezig, maar waar halen we de tijd vandaan? Daarbij zien we dat B2B bedrijven […]

Categories
Data analyse Weblog

Waarom is individu gerichte marketing zo’n uitdaging binnen B2B? (deel 1)

Marketing van vandaag draait om personalisatie, je klanten kennen tot op een diep niveau. Dat gaat verder dan demografie en koopgedrag, we werken tegenwoordig met gedetailleerde buyer persona’s (persoonsprofielen) die laten zien wat nu écht belangrijk is voor iemand. Kernwaarden en uitdagingen. Die informatie helpt ons om op een dieper, menselijker niveau, een verbinding te […]

Categories
Lead generatie Weblog

Hoe succesvol is de Adwords campagne van jouw Tech bedrijf?

De trouwe lezers van onze blog weten dat wij succes vaker bij onszelf zoeken dan in de buitenwereld. Want echte groei begint binnen je eigen organisatie, de plek waar je kwaliteit kunt scheppen. Dat betekent niet dat het onbelangrijk is om jezelf met anderen te vergelijken. Hoe doe jij jij het ten opzichte van je […]

Categories
Content marketing Weblog

Het verschil tussen branding & lead generatie binnen B2B marketing // deel 2

Bij B2B marketeers is er vaak sprake van een strijd wanneer het lead generatie versus merk bekendheid betreft. Met het creëren van merk bekendheid richten we onze communicatie op een groot publiek, terwijl we met lead generatie de focus verschuiven naar het kleine groepje mensen dat ons product wil kopen. Deze twee thema’s hoeven absoluut […]

Categories
Content marketing Weblog

Het verschil tussen branding & lead generatie binnen B2B marketing // deel 1

Binnen B2B komen we deze vraag vaak tegen, hoe gaan we om met ons marketingbudget wanneer het branding en lead generatie betreft? Helaas wordt nog vaak de fout gemaakt dat één marketing bureau ingehuurd wordt, om vervolgens een voordelige campagne uit te voeren waarin lead generatie en branding gecombineerd worden. Niet handig, want de twee […]

Categories
Lead generatie Weblog

Met deze methode zorg je als tech-bedrijf voor een structurele focus op kwalitatieve B2B leads // Deel 2

In deel één van deze blog-serie gingen we dieper in op de uitdaging van kwalitatieve leads. Waarom is het voor veel B2B bedrijven, met name in de High Tech branche, soms onmogelijk om kwalitatieve leads te genereren? In deel één leggen we uit dat dit probleem voornamelijk te maken heeft met de complexiteit van deze […]

Categories
Lead generatie Weblog

Met deze methode zorgt een High Tech bedrijf voor een structurele focus op kwalitatieve B2B leads // Deel 1

Leads zijn belangrijk, dat weten we allemaal. Binnen de B2B wereld is het echter een grote uitdaging om continu een strakke focus te houden op kwaliteit en kwantiteit wanneer het B2B leads betreft. Met name binnen de High Tech branche, hoe komt dat?

Categories
Lead generatie Weblog

Marketing richten op resultaten in plaats van abstracte doelen

Marketing activiteiten inplannen zonder concrete doelstellingen is als schieten met losse flodders op je doelwit. Er zal nooit sprake zijn van een resultaat. Sommige organisaties werken met abstracte doelstellingen zoals “we willen meer bezoekers op de website”. Er is in dat geval geen sprake van meetbare factoren zoals “wanneer” en “hoeveel” bezoekers dat dan moeten […]