Categories
Weblog

B2B marketing: deze Idefix blogs waren het meest populair in 2016

We vinden het altijd reuze interessant om in onze statistieken te zien welke blog artikelen van Idefix onze lezers het meest interessant vonden. Waar hadden ze wat aan? Over welke onderwerpen zouden we meer moeten schrijven? Alles wat je altijd al wilde weten op het gebied van data, content en leads. In 2016 waren dat […]

Categories
Content marketing Weblog

B2B content marketing: hoe maak je doelgerichte content?

Een succesvolle B2B website is er één die aansluit op de doelgroep. Een website die bestaat uit doelgerichte content waarmee je je services of producten efficiënt verkoopt.  Maar wat voor type website heeft jouw organisatie nodig op het gebied van content marketing? Welke content past bij jouw B2B doelgroep? Met name technologische bedrijven vinden het […]

Categories
Weblog

B2B leads genereren met een nieuwe mindset

De grootste uitdaging voor tech bedrijven om succesvol leads te genereren ligt niet bij het online genereren, maar hangt af van de samenwerking tussen marketing en sales. Waarom is dit zo’n grote uitdaging? Simpelweg omdat het een andere mindset vereist, nadat we jarenlang op een bepaalde, statische manier gewerkt hebben. Statisch werkt niet langer. Afdelingen […]

Categories
Data analyse Weblog

B2B data analyse: zie je door de bomen het bos niet meer?

Het zou goed kunnen dat het volgende ook een uitdaging is binnen jouw bedrijf: data effectief inzetten en daarmee kwalitatieve leads genereren. Tegenwoordig worstelt bijna ieder bedrijf met data over hun doelgroep; om het te begrijpen en in te zetten binnen marketing en sales activiteiten. We willen zicht en grip krijgen op marketing en sales […]

Categories
Data analyse Weblog

Zo start je eenvoudig met marketing automatisering

Je hele organisatie hoeft niet over de kop, wanneer je als B2B bedrijf start met het automatiseren van het marketingproces. Sinds “Inbound Marketing”, de integrale marketing aanpak, haar intrede heeft gedaan binnen het B2B landschap hebben veel organisaties te maken met een grote uitdaging. Met name binnen de B2B Tech branche, waar de klant steeds […]

Categories
Lead generatie Weblog

Hoe je met Linkedin meer B2B leads genereert

B2B leads, het klinkt soms een beetje als een term in de verte. Een honingkorf waar je steeds niet bij kan, terwijl je er ongelofelijk veel moeite voor doet om deze naar je toe te halen. Wat gaat er mis? Het gaat vaak mis bij de aanname dat je doelgroep moeilijk te bereiken is, terwijl […]

Categories
Data analyse Weblog

Wat heeft een B2B professional aan data (tools) nodig versus een B2C professional?

Wanneer je gaat investeren in nieuwe data tools, is het wel zo handig dat je weet welke criteria belangrijk zijn. Welke data wil je gaan meten? Welke doelen wil je behalen? Voor iedere B2B organisatie spelen andere data factoren een rol, toch zijn er een aantal algemene richtlijnen die ons allemaal een handje kunnen helpen. […]

Categories
Content marketing Weblog

4 manieren om de beste blog topics voor je website te vinden

Dat moment waarop je géén idee hebt welke onderwerpen jouw B2B blog interessant maken. Het is hetzelfde moment waarop je je afvraagt of je wel iets te vertellen hebt. Wanneer we aan content marketing beginnen maken we het allemaal mee. Inmiddels komt dat moment niet meer bij ons voor, maar dat heeft wel even geduurd. […]

Categories
Content marketing Weblog

Dit is de grootste B2B Marketing uitdaging voor bedrijven

Ook binnen B2B land worden inmiddels alle digitale kanalen ingezet om groei te bereiken. Groei in leads. Groei in reputatie. Groei op de korte termijn én groei op de lange termijn. Toch wint het korte termijn denken het vaak van het lange termijn denken, wanneer we een succesvolle digitale strategie proberen op te zetten. Maar […]

Categories
Content marketing Weblog

B2B succesverhaal: zo combineer je SEO en content

In onze blog-artikelen hebben we het vaak over sterke content, en het belang van een content-gerichte strategie binnen B2B. Wist je dat social media en zoekmachines binnen B2B belangrijker zijn geworden dan binnen B2C? Binnen het zoekproces van een prospect naar nieuwe services en producten spelen deze een grote rol om tot een aankoopbeslissing te […]