B2B data analyse: zie je door de bomen het bos niet meer?

Het zou goed kunnen dat het volgende ook een uitdaging is binnen jouw bedrijf: data effectief inzetten en daarmee kwalitatieve leads genereren. Tegenwoordig worstelt bijna ieder bedrijf met data over hun doelgroep; om het te begrijpen en in te zetten binnen marketing en sales activiteiten. We willen zicht en grip krijgen op marketing en sales [...]

Zo start je eenvoudig met marketing automatisering

Je hele organisatie hoeft niet over de kop, wanneer je als B2B bedrijf start met het automatiseren van het marketingproces. Sinds “Inbound Marketing”, de integrale marketing aanpak, haar intrede heeft gedaan binnen het B2B landschap hebben veel organisaties te maken met een grote uitdaging. Met name binnen de B2B Tech branche, waar de klant steeds [...]

Wat heeft een B2B professional aan data (tools) nodig versus een B2C professional?

Wanneer je gaat investeren in nieuwe data tools, is het wel zo handig dat je weet welke criteria belangrijk zijn. Welke data wil je gaan meten? Welke doelen wil je behalen? Voor iedere B2B organisatie spelen andere data factoren een rol, toch zijn er een aantal algemene richtlijnen die ons allemaal een handje kunnen helpen. [...]

4 manieren om de beste blog topics voor je website te vinden

Dat moment waarop je géén idee hebt welke onderwerpen jouw B2B blog interessant maken. Het is hetzelfde moment waarop je je afvraagt of je wel iets te vertellen hebt. Wanneer we aan content marketing beginnen maken we het allemaal mee. Inmiddels komt dat moment niet meer bij ons voor, maar dat heeft wel even geduurd. [...]

Dit is de grootste B2B Marketing uitdaging voor bedrijven

Ook binnen B2B land worden inmiddels alle digitale kanalen ingezet om groei te bereiken. Groei in leads. Groei in reputatie. Groei op de korte termijn én groei op de lange termijn. Toch wint het korte termijn denken het vaak van het lange termijn denken, wanneer we een succesvolle digitale strategie proberen op te zetten. Maar [...]

B2B succesverhaal: zo combineer je SEO en content

In onze blog-artikelen hebben we het vaak over sterke content, en het belang van een content-gerichte strategie binnen B2B. Wist je dat social media en zoekmachines binnen B2B belangrijker zijn geworden dan binnen B2C? Binnen het zoekproces van een prospect naar nieuwe services en producten spelen deze een grote rol om tot een aankoopbeslissing te [...]

Met liquid content op je B2B website zorg je voor meer leads

Stel, je bent marketeer bij een B2B Tech bedrijf dat software ontwikkelt voor de boekhouding van kleine en grote bedrijven, en je bent bezig met het opzetten van een B2B content marketing strategie. Je biedt verschillende soorten software pakketten aan, van klein tot groot, die verschillende bedrijven ondersteunen. Zou het niet fantastisch zijn als een [...]

Waarom is individu gerichte marketing zo’n uitdaging binnen B2B? (deel 2)

Vorige week spraken we over personalisatie binnen B2B. De nieuwe vorm van marketing waarbij we op een dieper niveau contact leggen met onze doelgroep. Wat blijkt? Personalisatie is voor veel organisaties binnen B2B een enorme uitdaging. Dat komt omdat personalisatie vrijwel altijd “buttom up” wordt aangepakt. We gebruiken alleen de gegevens van de klanten die [...]

Hoe je met weinig tijd toch specialistische B2B blog content maakt

Binnen B2B, en met name binnen de Tech branche, is het voor veel organisaties een grote opgave om een B2B blog te beginnen. We horen vaak het argument “weinig tijd”. De wens om een goedlopende blog te hebben is vaak wel aanwezig, maar waar halen we de tijd vandaan? Daarbij zien we dat B2B bedrijven [...]