160538231modifiedProjectManagement-e1488883091311.jpg

B2B Data, content & leads. Herken jij deze marketing uitdagingen?

Het is weer zo ver, tijd om de B2B uitdagingen van nu op een rijtje te zetten. Bij Idefix verdelen we deze uitdagingen in drie categorieën: Data, Leads & Content. Dat doen we niet om deze onderwerpen als een “eilandje” te beschouwen, maar omdat ze ieder hun eigen functie hebben binnen een integrale marketing aanpak.

Op welke uitdagingen moeten we vooral letten? We hebben de beste inzichten en tips voor je samengevat in drie verschillende whitepapers.

B2B data: voor elk bedrijf andere “meet criteria”

Hoe ziet de doelgroep eruit die dagelijks je website bezoekt? Welke metrics zijn interessant voor jou? De meest interessante metrics hangen in grote mate af van de doelstellingen van je organisatie. Maar ook het concreet definiëren van succesfactoren speelt een grote rol, en kan het een stuk makkelijker maken om de juiste bezoekers aan te trekken.

Welke meetwaarden zijn interessant? We hebben de zes belangrijkste op een rijtje gezet, download hieronder gratis “de “zes meetwaarden die je baas belangrijk vindt”.

PDF Zes Data Metrics voor ROI in online data analyse bij B2B

B2B content: zo vind je de juiste doelgroep

Heb je het idee dat je informatie op willekeurige wijze over de figuurlijke schutting gooit, wanneer je met de zoveelste marketing campagne bezig bent? Heb je weinig grip op resultaten? Ergens binnen het digitale landschap dat het internet heet, zoeken mensen voortdurend naar jouw producten of diensten. Oplossingen voor veelvoorkomende uitdagingen. Van breedband, VoIP, tot management software. Met name binnen de B2B Tech branche liggen veel content mogelijkheden, juist doordat klanten voortdurend zoeken naar specifieke oplossingen. Heb jij een specifiek aanbod? En hoe bereik je die doelgroep die perfect aansluit bij jouw organisatie op een doelgerichte manier? We hebben het beschreven in de Buyer Persona Handleiding (gratis te downloaden):


Presentatie en Template voor het Creeeren van Buyer Persona's voor B2B Content Marketing

B2B Leads: kwalitatieve lead generatie

Een belangrijke misvatting is het idee dat heel veel traffic op je website een marketing succesindicator is. Een bezoekers aantal heeft geen enkele betekenis wanneer er niet ook acties worden verricht op een website. Leads, je hebt er niets aan wanneer ze niet kwalitatief zijn. Want je wil toch de juiste mensen aanspreken? En zo zijn er nog zoveel meer inzichten op het gebied van kwalitatieve lead generatie, we hebben ze samengevat in “30 beste tips op het gebied van Lead generatie”.


Tips online leads b2b leadgeneratie demand generation

Hanne WassinkB2B Data, content & leads. Herken jij deze marketing uitdagingen?
Share this post

Join the conversation

Typ de onderstaande cijfers over *