Content Marketing

issues, oplossingen en uitbesteden b2b Content marketing & verspreiding





Interessant wat je hebt gelezen? Klik hier om te Abonneren op onze blog




Issues B2B content marketing

Een succesvolle B2B website is er één die aansluit op de behoeften van de prospect. En zo’n website bestaat uit sterke content. Met name technologische bedrijven vinden het lastig om stappen te ondernemen binnen de creatie van sterke, interactieve content waarin de prospect centraal staat. Een website die leads oplevert. Lees hiernaast over de drempels die wij bij onze opdrachtgevers ervaren. 

Welke zaken spelen nog meer een rol? Lees hieronder over andere trends en ontwikkelingen binnen B2B content marketing

  • Inhoudelijk verantwoordelijke collega’s hebben een drukke agenda
  • Veelheid aan taken voor de afdeling marketing en sales, waan van de dag
  • Uitvoeringskracht om door te pakken en continuïteit te waarborgen in de posts
  • Verspreiding en natuurlijke interactie via social media ligt bij een paar mensen
  • Onderscheidende kwalitatieve content is cruciaal maar tegelijkertijd ook ingewikkeld
  • Integrale aanpak vanuit webdata, content naar leadgeneratie is veelomvattend

Oplossingen B2B content marketing

Om B2B sales en marketing binnen je bedrijf te versterken kun je een palet aan instrumenten inzetten. Binnen dit palet begint content marketing een belangrijk instrument te worden. De B2B prospect maakt zijn koopbeslissingen steeds vaker online, en dus proberen we deze prospect effectief te bereiken met aansluitende content. Dat gebeurt op succesvolle wijze wanneer informatie bewust wordt verspreid op basis van de beslissingsfasen binnen de klantreis (customer journey). Niet alleen op content niveau wordt deze mindset gebruikt, zo zien we bij onze technologisch georiënteerde klanten dat adviseurs en specialisten worden ingezet om klanten vanuit hun pijnpunten en uitdagingen te ondersteunen. Op deze manier worden kwalitatieve beslissingen gestimuleerd. Content marketing biedt hierin meerdere voordelen:

  • Informatie is 24/7 bereikbaar via de website en andere online kanalen
  • Personaliseren is minder bewerkelijk omdat processen zijn te automatiseren
  • Voor medewerkers liggen nieuwere vaardigheden zoals social selling binnen handbereik
  • Het kan werk uit handen nemen als reacties op formulieren zijn geautomatiseerd
  • Vanaf 21 content producten / landingspagina’s genereer je significant meer leads.

Op basis van onze kennis, ervaring en gesprekken met mensen in het beroepsveld hebben we onze “IDEFIX Vision Statement” geschreven. Hierin praten we over de omslag die binnen het beroepsveld gaande is. Waar men ‘vroeger’ overwegend bezig was met campagnes voor de kortere termijn om leads te genereren, ligt de uitdaging inmiddels bij het realiseren van een breder aanbod aan technieken om op een snel veranderende markt in te kunnen spelen. Door het versterken van je merk ben je als bedrijf voorbereid op de verkoopverwachting van de toekomst.

B2B Content Marketing is een belangrijke stap richting het versterken van je merk. Wij adviseren hierin om bezoekers naar je website te trekken vanuit een persona georiënteerde content strategie. Deze strategie is gebaseerd op de propositie van je merk en de pijnpunten van je klanten. Hoe leg je een kwalitatieve online verbinding met je doelgroep? Welke (social) media aanpak is effectief? En hoe zet je zoekwoorden doelgericht in?




Interessant wat je hebt gelezen? Klik hier om te Abonneren op onze blog




Uitbesteden B2B content marketing

Onze pakketten hebben we opgebouwd vanuit de drie fundamentele elementen voor effectieve campagnes (1. aantrekken bezoekers, 2. converteren contacten en 3. binnenhalen van klanten). De content marketing is voornamelijk gericht op het aantrekken en binden van meer bezoekers op je website en wanneer ze op uw website zijn converteert u bezoekers door ze grotere content producten (als een whitepaper) aan te bieden. We hebben zowel successen geboekt in de afgelopen jaren op elementen uit content campagnes (bv. YouTube bij Van Dijk) als complete campagnes (BV. Vellianen of voor IDEFIX zelf) met keiharde resultaten. Daar worden wij en onze klanten blij van! Samen met onze klanten kijken we naar onderstaande zaken:

  • budget en roi op basis van de gewenste doelen voor bezoekers, leads en klanten
  • Inzet van instrumenten gericht op behouden, actieve of ambitieuze groei
  • Versteken van de campagnes door gebruik van LinkedIn Advertising of Google Adwords.

Let bij de selectie van een internet of online marketing bureau tegenwoordig op:

  • Een focus op de belangrijkste drie doelen (bezoekers, conversies en klanten)
  • Roi of rendement onder de streep na 12/24 maanden van de volledige dienstverlening
  • Geen inzet op alleen een instrument (we horen van veel klanten dat bureaus nadruk leggen op alleen relevante zaken die zij aanbieden als bijvoorbeeld Adwords)
  • Aandacht voor de hele conversie trechter vanuit de propositie van uw merk.
  • Het blijft mensenwerk, de klik met de mensen achter het bedrijf is een belangrijke
  • Regio is tegenwoordig met alle digitale communicatie mogelijkheden minder belangrijk






Gratis IDEFIX Marketing Assessment




IDEFIX Marketing Assessment

Overzicht belangrijkste elementen:

  • SEO optimalisatie website
    Optimalisatie van de website op zoekwoorden, structuur en technische zaken. Moet gewoon op orde zijn en is een continu proces. Vanuit de pijnpunten van je persona kun je zoektermen naar boven halen, maar ook vanuit zoekgedrag op je eigen website en trends in google. Een van de tools die wij gebruiken is www.semrush.nl
  • Zoekwoorden analyse

    Bij veel van onze klanten is het op basis van de diensten best te voorspellen welke zoekwoorden en synoniemen relevant zijn. Toch horen we van veel klanten dat ze twijfelen of deze termen daadwerkelijk zo gebruikt worden in het zoekproces. Vanuit de drie fasen in het beslissingsproces, de pijnpunten van de persona in zijn business en zoekwoorden analyse op volume werken we naar long tail zoekwoorden toe die terug komen in de content. Een van de tools die wij gebruiken is www.hittail.com
  • Fotografie en creatie
    We weten het allemaal; elke professional ziet gelijk wanneer beelden stockfotos zijn. Het maken van een originele foto die aansluit bij het onderwerp van uw blog is bewerkelijk, zeker om te zorgen dat dit aansluit bij de propositie van uw merk. Om leren gaan met een DSLR is handig. Daarnaast is het vinden van niet veel gebruikte of recent aangevulde gratis stockfoto sites. Wij gebruiken soms www.unsplash.com
  • Adwords campagnes
    Om de B2B content marketing, B2B leadgeneratie en B2B Customer Journey zo optimaal mogelijk te laten renderen en grip te hebben op een deel van het bezoekersvolume zetten we soms Adwords Campagnes in. Cruciaal zijn zoekwoorden, advertenties en landingspagina’s in elke campagne. Bij B2B ligt de focus op herhaal bezoek en het op loyaliteit van bezoekers, iets anders dan bij B2C.
  • B2B Re-Marketing Display

    Een van de zaken die je als eerste moet starten en als laatste mee moet stoppen. Er is veel discussie over ReMarketing, bottom line zorg je er in elk geval voor dat je bedrijf op een weloverwogen manier zichtbaar is online buiten je eigen domein. Dit zorgt voor bevestiging van de autoriteit die je wilt zijn en levert soms ook leads op.
  • LinkedIn Advertenties
    Net als dat je Facebook Ads voor B2C zeer strak kunt targetten kun je dat met LinkedIn Ads voor B2B. Zelfs zo specifiek dat je alleen de juiste beslissers of adviseurs met een bepaalde functie bij een bedrijf van een bepaalde grootte, locatie en branche kunt bereiken. Als je hele aanpak staat is dit een goede katalysator.
  • Website design

    Er is veel geschreven over het design van websites. We werken onder andere samen met de Staat van Creatie en Poort 3 ICT, ervaren mannen op dat gebied. Zelf werken we vanuit de doelen (focus op bezoek, conversie en binnenhalen klanten) die leidend zijn in de strategie, natuurlijk moet men makkelijk kunnen navigeren, belangrijke zaken kunnen onderscheiden en de uitstraling een verlengstuk zijn van je identiteit.
  • Website techniek
    Snelheid in content lezen, invullen van formulieren en mobiele ervaring moet gewoon top zijn. Een van de meest recente op gebied van snel lezen is Google ?.. … Je kunt tegenwoordig om succesvol te zijn in B2B marketing niet om verschillende scripts en externe partijen heen, maar dit moet geen blok aan je been worden. Een van de tools die wij gebruiken is website.grader.com
  • Linkbuilding
    De focus in onze visie ligt op onderscheidende content gebaseerd op data en gericht op leads. Samen met een krachtig link profiel dat vergelijkbaar is of sterker dan dat van de sterkste concurrent online heb je een ijzersterke combinatie. Links van en naar relevante websites (bv. vakinhoudelijke blogs) in uw vakgebied naar uw website versterken de PA en DA van uw website. Bij een online concurrentie analyse nemen we het link profiel altijd mee. Een van de tools die wij gebruiken is www.linkbird.com
  • Bloggen
    Een van de tools die wij gebruiken is www.buzzsumo.com
  • Buyer persona onderzoek
    Een van de tools die wij gebruiken is www.makemypersona.com
beheerderContent marketing